14 Okt 2022
Abgelaufen!

Soziales Event

Campusrallye (studiengangsübergreifend, Gruppe Vaihingen2)

Liebe Erstis,

Mit der Campus-Rallye am 14.10.2022 habt Ihr die Möglichkeit, den Campus schon vor Semesterstart kennenzulernen um euch so während des Semesters besser zurechtzufinden. Außerdem könnt ihr durch die Einteilung nach Fachgruppen bzw. Studiengängen eure Kommilitonen jetzt schon treffen und erste Kontakte knüpfen.

Es gibt eine Tour in der Stadtmitte und eine in Vaihingen. Die Startzeitpunkte sind an jedem Ort nach den dortigen Fachgruppen etwas aufgeteilt. Ihr seht in eurem nach Studiengang ausgewählten Kalender nur die Startzeit eurer Fachgruppe(n).

Die Dauer beträgt ca. 2 bis 2,5 Std. Für die Tour in Vaihingen ist der Treffpunkt der Rote Platz vor der Universitätsstraße 38.

Sollte jemand beide Campus kennenlernen wollen, bitte einfach einer anderen Fachgruppe auf dem anderen Campus anschließen. Einen Überblick über die verschiedenen Startgruppen könnt ihr hier bekommen.

Wir freuen uns auf euch!

— english version —

Dear first-year students,

The campus rally on 14.10.2022 gives you the opportunity to get to know the campus before the semester starts so that you can find your way around better during the semester. In addition, you can already meet your fellow students and make your first contacts because you will be divided into subject groups and degree programmes.

There is one tour in the city centre and one in Vaihingen. The starting times at each location are divided according to the subject groups there. You will only see the start time of your subject group(s) in your calendar, selected according to your degree programme.

The duration is about 2 to 2.5 hours. For the tour in Vaihingen, the meeting point is Rote Platz in front of Universitätsstraße 38.

If someone wants to get to know both campuses, please just join another subject group on the other campus. You can get an overview of the different starting groups here.

We are looking forward to seeing you!

There will be english question sheets available.